3 Belangrijke redenen waarom flyers nog steeds werken

Het lijkt alsof de hele wereld ondertussen online afspeelt. Maar niets is minder waar. Zeker niet op het gebied van offline marketing. Veel marketeers zullen je vertellen dat je je moet focussen op online. En daar zit natuurlijk een kern van waarheid in. Maar wat als we jou vertellen dat er offline, door middel van flyers, ook nog winst te behalen valt? We vertellen het jou in deze blog! 

Een flyer is vaak een gedrukt vel papier dat gebruikt wordt voor promotiedoeleinden. Denk bijvoorbeeld aan een flyer die je krijgt in de stad of die je bij de huisarts kunt pakken. Het wordt vaak gebruikt als middel om informatie te verspreiden. Een flyer wordt daarnaast vaak op dun papier gedrukt, want het is niet direct de bedoeling dat mensen flyers jarenlang bewaren. Al moet je niet gek opkijken dat mensen dat tóch doen als je flyer ongelooflijk goed is gelukt. 

Flyers drukken is voor veel bedrijven nog de #1 marketingtool. Het uitdelen van flyers is vaak bedoeld om snelle actie te creëren. Dus bijvoorbeeld naamsbekendheid voor een bedrijf of een evenement. Of mensen aansporen om een product te kopen. Vaak is de vervolgstap niet ver weg en is de drempel laag. Bijvoorbeeld door een QR-code erop te plaatsen naar een website of dat je in dezelfde winkel nog het product met korting via de flyer kunt kopen. 

Nu we beter weten wat flyers zijn en hoe ze werken, is het ook goed om je te vertellen dat er dus 3 belangrijke redenen zijn waarom flyers vandaag de dag nog steeds werken. 

1. Flyers zijn betaalbaar

Als er één marketingmiddel betaalbaar is, dan zijn het wel flyers. Flyers kun je voor een laag bedrag laten drukken. Allereerst omdat je vaak meerdere tegelijkertijd afdrukt. En het papier dat wordt gebruikt is ook niet heel duur. Je kunt dus in één keer veel flyers af laten drukken. Dit maakt het betaalbaar. 

2. Flyers zijn snel te verspreiden

Sta je op een zaterdag in een drukke winkelstraat? Dan ben je zo door duizend flyers heen. Dat zijn duizend mensen die jij in één keer in contact brengt met jouw merk of evenement. Flyers zijn dus snel te verspreiden en je kunt ook nog kijken aan wie je de flyers geeft. Waardoor flyers uitdelen ook nog eens heel meetbaar is. In tegenstelling tot online adverteren waarbij je niet precies kunt weten wie jouw advertentie ziet en of ze ‘m wel zien. 

Let erop dat je flyers niet zomaar mag verspreiden. Meer informatie vind je hier!

 3. Flyers zorgen voor gerichte marketing

Om nog wat dieper in te gaan op dat laatste punt… gerichte marketing is in deze tijd heel erg belangrijk. Je wilt namelijk dat mensen jouw bedrijf kunnen zien én dat het effect heeft. Door flyers op de juiste plek, een zeer specifieke plek die past bij het doel van de flyers, kun je heel gericht marketing bedrijven. Je boodschap komt sneller aan bij de doelgroep. En dat zorgt ervoor dat de kans op nieuwe inschrijvingen, aankopen of contactmomenten gigantisch is. 

Met andere woorden: flyers zijn niet alleen betaalbaar, je kan ook nog eens heel doelgroep je bedrijf aan de man brengen. 

Wil jij meer leren over marketing? Dan kun je ook een opleiding naast je baan doen. Hierover vertellen we jou meer in deze blog.

Total
0
Shares
Vorige
Hoe werkt het installeren van zonnepanelen precies?

Hoe werkt het installeren van zonnepanelen precies?

Zonnepanelen zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden

Volgende
Veilig blijven in de wereld van online casino’s zonder Cruks
aerial photography of casino

Veilig blijven in de wereld van online casino’s zonder Cruks

Of het nu op school is of in de kroeg, je hoort steeds vaker dat

Ook interessant